Sunday, July 13, 2008

Genopladelig

trætheden former sig
som en underjordisk sø
bag mit underste øjenlåg
vandet er varmt og
behageligt og mine øjne
ligger dejligt i badet
og får massage

resten af mig er ømt
forslået og blevet
brugt for meget så
jeg er blevet helt slidt
og flosset rundt i
kanterne af min person

mit hår er filtret sammen
til en masse med
ny mening og
min krop er blevet arret
på en uregelmæssig
men naturlig måde
som kun opnås ved
manuelt arbejde og
dårlig koncentrationevne

mine negle gror ned
i huden så betændelsen
blomstrer i mig
kun afsløret af et
lyrerødt skær

om natten kører min kæbe
sit helt eget ræs
jeg hvæsser mine tænder
som dyr gør deres kløer
og jeg gør det hele
uden jeg selv ser det

i det mindste ligger
mine øjne endnu roligt
og putter sig i mig

No comments: