Saturday, April 29, 2006

Menstruation

Tamponen havde nærmest skruet sig selv fast i underlivet og måtte vrides ud i raskt tempo. Nu ligger den og ligner et dødfødt foster i skraldespanden. Efter at have siddet i tre gange den anbefalede tid er den svulmet op til langt over den normale størrelse. Farven er noget nær blodpølse med et hint af rødvinspletter og lugten er sært sødlig.


Jeg har rødvinspletter på lagnerne for tiden.
Det er den tid i min cyklus.
Jeg har fået kommunismesygen.
Der er marmelade i mine underhyler.
Min rødstrømpe tante er på besøg.
Den røde armé har indtaget mit underliv.
Jeg har granny underbukser på i dag.
Jeg har røde blonder på undertøjet.



Ville det ikke være fucked up hvis nogen påstod, at kvinder bløder ud af skeden og får kramper i underlivet en gang hver måned, fordi det var Guds straf? Fucked op nok til at jeg selv overvejer det, trods min manglende tro. Måske det bare er forberedelse på graviditetssmerter. Eller noget kvinder kan snakke om indforstået, i lave stemmer med helhjertet sympati.

No comments: