Friday, February 03, 2006

Raseri


I drømmen tæver jeg manden i angsigtet. I butikken bævrer jeg når de knævrer. Med tøven begynder jeg at løbe tilbage i cirkler omkring min navle. Mit indrer rumsterer. Mine tarme græder igen i dag. Min krop den græder, vil favnes, vil tages. I drømme jeg knytter mine næver. I samfundet er jeg en af flere fingrer der knyttes. En hånd der lukkes. Jeg spytter når jeg taler. Min rang udefineres, jeg skal rationaliseres. Ny informeret, på patrulje. Der er noget der brænder. Der er noget som skal slukkes. Er jeg røgen eller ilden? Tanke eller instinkt? Om natten raser aggressionen. Om natten udleves reaktionen, som aldrig får udløb til dagligt. Hverdags passiviteren. TV remote controllen. Jeg stempler ind på arbejde, jeg video kontrolleres. Jeg svinger kortet, på beløbet, og data rasler til databaser. De ved hvad jeg spiser. Hvor meget jeg spiser. De ved hvad jeg drikker, hvad jeg ryger, hvad jeg nyder. Mon jeg er den eneste der ikke kan få det til at gå op? Sidder de og regner på mig, har de fundet svaret på noget? Ved de hvorfor mine lightere bliver ved med at eksplodere for tiden? Jeg kyler ild mod gaden, jeg vælter ind i lampeskærmen. Min krop skælver, alt gør ondt.

I drømme bekæmper jeg kæmper, med hænder som skælver. Snart vågner jeg om dagen. Snart gør jeg noget ved sagen.

No comments: